|
İlginç araştırma: "İçki içen kadınlar içmeyenlerden daha fazla para kazanıyor" |
|
Rusya’daki çalışanların maaşlarına dair yapılan bir araştırma ilginç bir sonuç verdi. Rusya Yüksek Ekonomi Okulu uzmanları, Rusya’da alkol kullanan kadın çalışanların maaşlarının alkol almayanlara göre daha yüksek olduğu sonucuna vardı. Araştırmaya göre, ayda en fazla üç kez alkol alan kadın çalışanlar, hiç içki içmeyenlere göre daha fazla kazanıyor. Erkeklerde ise alkol tüketiminin maaşları etkilemediği belirtiliyor.
Novıye İzvestiya gazetesinin haberine göre, araştırmayı yürüten Rusya Yüksek Ekonomi Okulu uzmanlarından Vitaliy Kim, “Ayda en az bir, en fazla üç kez alkol tüketen kadınların maaşlarının daha yüksek olduğu görülüyor. Fakat erkeklerde alkol kullanımı maaş düzeyini etkilemiyor. Ülkemizde bu konuya dair araştırmalar henüz çok yeni. Batılı uzmanların da henüz alkol kulanımının maaşları neden olumlu etkilediği konusunda ortak bir görüşleri yok” diye konuştu.
Haberde, ABD’deki Georgia Üniversite’sinin uzmanlarının 1997-2000 yolları arasında yürüttüğü araştırmada da alkol kullanan kişilerin maaşlarının daha yüksek olduğu sonucunun çıktığı belirtiliyor.
24.01.2008
|